حل مسئله به روش خلاق

حل مسئله به روش خلاق

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ایرج هاشمی

توضیحات

مشکلات، چه از نوع انسانی، اجتماعی و یا اقتصادی باشند و چه از نوع مسائل فنی و حرفه ای، در هر حال می توان آنها را عواملی توصیف کرد که عملکرد مؤثر سازمان در گرو یافتن راه حل مناسبی برای آنهاست. این تصمیمات و راه حل ها گرچه بعضاً می توانند با استفاده از تجربه و به روش سنتی اتخاذ شوند اما روش نظام مند تصمیم گیری و حل مسئله می تواند به نحو مطلوبی مدیران و سرپرستان را در اتخاذ تصمیمات مؤثر تر و کارآ تر یاری نماید. شما به عنوان مدیر یا سرپرست در یک واحد صف یا ستاد، مهارت خود را در حل مشکلات و تصمیم گیریها، چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا از روشهای علمی و سیستماتیک برای حل مشکلات استفاده می کنید ؟ تا چه اندازه خود را در دستیابی به راه حل های مؤثر، موفق می دانید ؟ آیا مایلید در باره شیوه های سیستماتیک حل مسائل، مطالب بیشتری بدانید ؟ اگر چنین است این نوشتار به همین منظور تدارک دیده شده و شامل سه دسته مطالب مربوط به حل مسائل است. قسمت اول، شامل انواع مسائل و نحوه سیستماتیک حل آنها ست، در بخش دوم مطالبی در باره خلاقیت و شیوه های پروش آن ارائه می شود و آخرین بخش از مطالب، به حل خلاقانه مسائل(تریز) اختصاص داده شده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری