دو دوست

دو دوست

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : گی دو موپاسان

توضیحات

گی دو موپاسان Maupassant Guy de داستان‌نویس فرانسوی (1850-1893) پدر موپاسان از خانواده‌های اصیل لورن Lorraine بود که از طرف ملکه ماری ترز به عنوان نجیب‌زاده یافت و از قرن هیجدهم در نورماندی مقیم شد. در سیزده سالگی به مدرسه شبانه‌روزی مذهبی سپرده شد، مادر گی که با خانواده فلوبر دوستی صمیمانه‌ای داشت، پسر را برای تربیت فکری و روحی به فلوبر سپرد و گی سالهای 1873 تا 1880را نزد فلوبر به کارآموزی ادبی گذراند و تحت رهبری او قرار گرفت. در 1875 بود که به داستان‌نویسی روی آورد، ابتدا رمانی تاریخی نوشت که دنباله‌اش را رها کرد و در تابستان 1879 در مجمعی دوستانه در خانه امیل زولا که پایه مجموعه شب‌نشینیهای مدان Soirees de Medan در آن گذارده شد، داستان کوتاه خود را به نام گلوله پیه Boule de Suif خواند که در 1880 در این مجموعه منتشر شد. این مجموعه شامل شش داستان کوتاه بود. بسیار زود نویسنده باب روز شد و آثارش مورد پسند مردم قرار گرفت. در 1881 هشت داستان کوتاه را در مجموعه خانه تلیه La Maison Tellier انتشار داد که پیروزی عظیمی به دست آورد. در 1887 موپاسان رمان کوه اوریول Mont-Oriol را که از اقامتی در حین سفر الهام گرفته بود، منتشر کرد. اولین ناراحتیهای عصبی موپاسان در 1855 ظاهر شد و موجب شگفتی دوستان جوانیش گشت که او را با آن نیرومندی و سلامت دیده بودند. در اول ژانویه 1892 پس از دیداری از مادر، رگ گردن خود را برید و به وسیله دوستان به پاریس و به تیمارستان برده شد و هیجده ماه در بحرانهای شدید دیوانگی به سر برد تا سرانجام در حال اغما درگذشت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری