دو نوبل در دستان یک زن

دو نوبل در دستان یک زن

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده : ماریا اسکلودوفسکا (۱۸۶۷-۱۹۳۴) معروف به ماری کوری دانشمند لهستانی وی اولین بانویی است که موفق به دریافت جایزه نوبل شد. همچنین تنها کسی بود که موفق به دریافت دو جایزه نوبل گردید. داستان کوتاه توضیحات : هرگز نمیتوان دنیای بهتری ساخت، مگر اینکه آدم های بهتری بسازیم، برای این منظور باید هز یک از ما تا عالی ترین مرحله در تحول خود بکوشیم و همزمان برای پایداری جامعه انسانی مسئولیت بپذیریم. این حرف ها از دهن یک زن پخته در می آید که سرد و گرم روزگار را چشیده است. .... درباره نویسنده: ماریا اسکلودوفسکا معروف به ماری کوری در هفتم نوامبر ۱۸۶۷ در ورشو پایتخت لهستان دیده بر جهان گشود. پس از ازدواج با پیر کوری به ماری کوری ملقب شد. زن و شوهر در سال ۱۹۰۳ مشترکاً برنده جایزه نوبل فیزیک شدند. ماری یک بار دیگر نیز به تنهایی برنده نوبل شد، به سال ۱۹۱۱ هنگامی که پنج سال از مرگ پی یر گذشته بود و هنوز فقدانش برای ماری دشوار می آمد، اینبار برنده جایزه نوبل در رشته شیمی گردید. ۶۶ سال زیست و سرانجام در چهارم ژوئیه ۱۹۳۴ به خاطر کم خونی به عالم مردگان کوچ کرد. امروز گفته می شود که بیماری وی ناشی از برخورد بدون حفاظ با مواد رادیواکتیو بوده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری