روشنفکر و توسعه، با تاکید بر کارکرد جامعه شناختی روشنفکر ایرانی

روشنفکر و توسعه، با تاکید بر کارکرد جامعه شناختی روشنفکر ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مهرداد نوابخش, فاروق کریمی روشنفکر به عنوان فردی متفکر که خلاق و نقاد است، باید حول محورهای زیر حرکت کند: الف) ارزش های غایی و نهایی (حقیقت، عدالت و...) را خلق کند؛ ب) توزیع کننده علم و مبلغ عقاید یا بنیانگذار ایدئولوژی جدید و نقاد وضع موجود باشد؛ ج) در توسعه و پیشبرد فرهنگ و تمدن جامعه موثر باشد. روشنفکران همیشه در طول تاریخ در پیشرفت ملت و کشورها نقش ارزنده ای داشته اند. از نیازهای فرایند توسعه، وجود روشنفکر و به تبع آن سرزنده بودن روحیه روشنفکری در جامعه است. این نوشتارضمن بررسی نقش روشنفکران ایرانی در سال های قبل از و بعد از انقلاب اسلامی به بررسی نقش و کارکرد روشنفکر از دیدگاه های روان شناسی سیاسی، روان شناسی عمل گرایانه و جامعه شناسی قدرت، رابطه روشنفکر و توسعه، روشنفکر و هویت می پردازد. www.sid.ir حق تکثیر: www.sid.ir پایگاه اطلاعات علمی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری