نطریه نسبیت انیشتین- فصل سی و هفتم کتاب فیزیک دانشگاهی ویرایش سیزدهم

نطریه نسبیت انیشتین- فصل سی و هفتم کتاب فیزیک دانشگاهی ویرایش سیزدهم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: راجر فرید من- هیو یانگ نظریه نسبیتی نیاز روز افزون به منابع تحقیقاتی و علمی در پیشرفت و نو آوری در رشته های بنیادین مانند فیزیک و مهندسی امری کاملا بدیهی است و دسترسی به این منابع مرا ترغیب کرد تا به ترجمه یکی از فصول کتاب فیزیک دانشگاهی سرز زیمانسکی تالیف آقایان هیو یانگ و راجر فریدمن همت نمایم . این کتاب بیش از نیم قرن است که در دانشگاه های معتبر جهان به عنوان کتاب مرجع تدریس گردیده است و البته در طی این نیم قرن کتاب با توجه به پیشرفت علوم و فنون چدید دچار تحولاتی عظیم گردیده است به ویژه در مباجث مربوط به فیزیک جدید و فیزیک نور این تحولات نمودی چشم گیر تر دار د پر واضح است که سنگ بنای این تحولات در فیزیک مدرن با ارائه نظریه نسبیت که توسط انیشتین ارائه گردید. که در ابتدا با حیرت هم عصران این بزرگ مرد مواجه شد زیرا تمامی مبانی فیزیک کلاسیک که توسط نیوتون پایه گذاری شده بو و بیش از سه دهه به عنوان اصول مسلم شناخته می گردید واژگون گردید زیرادر پی پاسخ به سئوالاتی بود که فیزیک کلاسیک قادر به پاسخ گوئی آنها نبود در آغاز سال1905 ،آلبرت انیشتین یک کارمند ناشناخته 25 ساله در دفتر ثبت اختراعات در سوییس بود. اما در پایان همان سال وی سه مقاله انتشار داد که اهمیتی فوق العاده داشتند. یکی از این سه مقاله به بررسی حرکت براونی پرداخته بود؛ دومی (که به مناسبت آن وی جایزه نوبل گرفت) درباره اثرات فوتو الکتریک بود. در سومین مقاله ،انیشتین به تعریف فرضیه نسبیتی خاص خود پرداخته بود، که تجدید نظری کلی در مفاهیم زمان و فضا را در فیزیک نیوتونی درپی آورد. با مطالعه این فصل خواهید آموخت: · دو فرضیه انیشتین تئوری نسبیت خاص و چهره این دو فرضیه. · چرا دو ناظر می توانند در مورد همزمانی دو رخداد با هم توافق نظر نداشته باشند. · چگونه نسبیت پیش بینی کند شدن آهنگ ساعت را می نمایند و شهود تجربی این موضوع را تائید می کنند. · چگونه طول یک جسم بر اثر حرکت جسم تغییر می کند. · چگونه سرعت یک جسم وابسته به چارچوب مرجعی است که از ان جسم مشاهده می شود. · چگونه تئوری نسبیت رابطه بین سرعت و تکانه را اصلاح می کند. · چگونه مسائلی که شامل کار و انرژی جنبشی ذره ای که با تندی نسبیتی حرکت می کند حل کنیم. · بعضی از مفاهیم کلیدی تئوری نسبیت عام انیشتین حق تکثیر: این کتاب توسط ارسال کننده از متن انگلیسی کتاب ترجمه شده است و مطالعه آن برای تمام پژوهشگران رایگان است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری