درآمدی برفقر و نابرابری در روستاهای ایران

درآمدی برفقر و نابرابری در روستاهای ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

فقر به عنوان یک ویژگی بسیار مذموم در کشورهای در حال توسعه عمدتاً خصلتی روستایی دارد. علاوه بر فقر غذایی سایر جلوه‌های مهم فقر و محرومیت نیز در روستاها بسیار گسترده‌تر از شهرهاست. طبق گزارش بانک جهانی حداقل از هر پنج نفر، یک نفر در فقر مطلق (درآمد روزانه کمتر از یک دلار) به سر می‌برد. یعنی 1/1میلیارد نفر (21درصد مردم جهان )که 75درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین از هر چهار نفر فقیر 3 نفر آنان در روستاها زندگی می‌کنند. با در نظر گرفتن درآمد روزانه کمتر از دو دلار، این رقم به 7/2میلیارد نفر می‌رسد(300میلیون نفر بیشتر از سال 1981) world Bank,2005 مطالعات نشان می‌دهد فقر در مناطق روستایی از شدت بیشتری برخوردار است. برای مثال بیشتر از دوسوم از مردم فقیر جهان در آسیا زندگی می‌کنند که نیمی‌از آن‌ها در جنوب آسیا به سر می‌برند. در کشورهایی که بیشترین فقرا را دارند 80تا90درصد مردم فقیر در مناطق روستایی ساکن اند. در آفریقا 70درصد از مردم فقیر در روستا‌ها زندگی می‌کنند که معیشت آن‌ها وابسته به کشاورزی است. IFAD,2006 در سال 2000 در حالیکه 92 درصد جمعیت شهری در کشورهای در حال توسعه دارای آب آشامیدنی سالم بوده‌اند این نسبت برای جمعیت روستایی تنها 69 درصد بوده است. .. نویسندگان:حجت اله میرزائی،زهرابیگدلی شاملو
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری