بررسی تطبیقی و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود ساختار حاکمیتی مدیریت آب در ایران

بررسی تطبیقی و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود ساختار حاکمیتی مدیریت آب در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جمال محمد ولی سامانی

توضیحات

با توجه به وضعیت منابع و مصارف آب در کشور، گسترش روزافزون نیازها و تقاضاها در جامعه برای دسترسی به منابع آب با کیفیت مناسب، افزایش چشمگیر هزینه های تامین آب اضافی و ضرورت کنترل آلودگی منابع آب و بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی و لزوم حفاظت از آنها، مدیریت منابع آب کشور را که عهده دار اعمال وظایف حاکمیتی دولت در حوزه مسائل مرتبط با حاکمیت، بهره برداری و مصرف آب وتهیه، تصویب و اجرای سیاست های کلی و برنامه های میان مدت و بلندمدت در این خصوص است از جنبه های مختلف با چالش های جدی روبرو می سازد. از سوی دیگر، وضعیت اقلیمی ایران و میزان سرانه آب تجدیدپذیر در کشور و شرایط قابل پیش بینی سال های آتی، حاکی از آن است که به زودی موضوع مدیریت مطلوب منابع محدود آب تجدیدپذیر در کشورمان به یکی از مهمترین چالش های جدی کشور تبدیل خواهد شد. حق تکثیر: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی http://rc.majlis.ir/fa
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری