حضور بریتانیا در خلیج فارس

حضور بریتانیا در خلیج فارس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جمشید جزءمحمدپور

توضیحات

به رغم گذشت بیش از یک ربع قرن از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ٬ راهبردهای دیپلماسی و ترتیبات و اولویتهای سیاست خارجی حاکمیت پهلوی ها در ایران کمتر مورد توجه ٬ بررسی و تدقیق پژوهشگران تاریخ سیاسی معاصر ایران واقع شده است. بی شک موقعیت سوق الجیشی ایران و برخورداری از وضعیت بازرگانی مناسب ٬ منابع طبیعی و ذخایر عظیم انرژی ٬ همواره در سده های اخیر مورد توجه بیگانگان بوده و در برهه هایی به دخالت آشکار و نهان آنان در اوضاع داخلی میهنمان انجامیده است. از این منظر ایران در منطقه ای واقع شده است که نسبت به بسیاری از مناطق دیگر جهان ٬ جنبه مرکزی و حیاتی دارد و از این رو حائز جایگاه استراتژیک ٬ استثنایی و منحصر به فردی است. در این میان خلیج فارس از گذشته دور همواره مطمح نظر و توجه استعمارگرانه قدرتهای بزرگ اروپایی به ویژه امپراتوری بریتانیا بوده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری