ابوعبدالله رودکی و آثار منظوم رودکی

ابوعبدالله رودکی و آثار منظوم رودکی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عبدالغنی میرزایف

توضیحات

اشراف: یوسف سامویلوویچ براگینسکی کتاب به بررسی حیات دنیوی و فکری رودکی نخستین شاعر پارسی گوی می پردازد. نگارنده در تحقیقی مفصل و جامع و با قلم و نثری روان و سَره، جنبه های متفاوت شعری و فکری این شاعر فارسی سرا را کاوش و تحقیق می نماید. برای آشنایی بیشتر با مضمون بخش نخست کتاب به نقل سرفصل های آن به صورت تیتروار و خلاصه می پردازیم؛ باب نخست: زمان رودکی، با دوم: تاریخ آموخته شدن رودکی، باب سوم: حیات رودکی، باب چهارم: میراث ادبی رودکی و نتیجه های تدقیقات برده شده، باب پنجم: موضوع و طرفهای غایه ویء آثار باقیمانده رودکی و باب ششم: مقام رودکی. در ادامه، مجلد دوم(بخش دوم) که مندرج در همین کتاب می باشد ارائه می شود. بخشی با عنوان آثار منظوم رودکی که در آن به عرضه ی اشعار رودکی همراه با ترجمه ی روسی این ابیات مبادرت می شود. این اشعار شامل: قصاید، قطعات و اشعار پراکنده ی رودکی می باشند. بخش نخست کتاب(ابوعبدالله رودکی) توسط انتشارت نشریات دولتی تاجیکستان ذیل آکادمی فن های تاجیکستان منتشر شده است و بخش دوم کتاب(آثار منظوم رودکی) توسط نشر اداره ی انتشارات دانش ذیل آکادمی ملل آسیا، آکادمی علوم اتحاد شوروی در مسکو در 5000 نسخه در سال 1336 منتشر شده است. حق تکثیر: نشریات دولتی تاجیکستان، استالین آباد، 1958
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری