ابیات عربی کلیله و دمنه، حرکت گذاری دقیق، ترجمه، معانی واژگان و ترکیب، با ذکر نام شاعران

ابیات عربی کلیله و دمنه، حرکت گذاری دقیق، ترجمه، معانی واژگان و ترکیب، با ذکر نام شاعران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد حسن تقیه

توضیحات

موضوع : شعر عربی - قرن 6 - تاریخ و نقد , کلیله و دمنه - نقد و تفسیر کَلیله و دِمنه کتابی است از اصل هندی که در دوران ساسانی به فارسی میانه ترجمه شد. کلیله و دمنه کتابی پندآمیز است که در آن حکایت‌های گوناگون (بیشتر از زبان حیوانات) نقل شده‌است. نام آن از نام دو شغال با نام‌های کلیله و دمنه گرفته شده‌است. بخش بزرگی از کتاب اختصاص به داستان این دو شغال دارد. اصل داستان‌های آن در هند و در حدود سال‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ پیش از میلاد به‌وقوع می‌پیوندند. کلیله و دمنه از مهم ترین و تاثیرگذارترین آثار ادبیات جهانی است که کتاب های بسیاری به تقلید یا اقتباس از آن ، تالیف شده است. در کتاب حاضر ، مولف ابتدا ، ابیات عربی را استخراج کرده و فرهنگ نامه ای مشتمل بر نام شاعران ، اعراب دقیق و ترجمه ای سلیس و روان از ابیات عربی کتاب ،جهت علاقمندان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی پدید آورده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری