جلوه های تمدن هخامنشی در آثار عهد صفوی

جلوه های تمدن هخامنشی در آثار عهد صفوی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن نراقی

توضیحات

. یکی از بزرگ‌ترین رازهای موفقیت ایرانیان در تشکیل شاهنشاهی باستانی و ایجاد تمدن پرشکوه کشورشان هماهنگی کامل و وحدت‌ نظر و عمل ایشان در گسترش شبکه راه‌های بزرگ سرتاسری با منزلگاه‌های متعدد و کاروان‌سراهای آماده و واجد همه‌گونه وسایل آسایش کاروانیان بوده است. در آغاز سده‌ی یازدهم هجری بر اثر طلوع سلطنت شاه عباس کبیر فصل درخشانی در تاریخ ایران گشوده شد و بار دیگر این کشور کهن‌سال به اوج ترقی رسید. از جمله مظاهر بارز آن دوره و آثار شکوهمند آن یکی شبکه راه‌های عمومی بود که از دامنه‌ی کوه‌ها تا اعماق نمکزارهای کویر مرکزی ایران گسترش یافته بود و دیگر ساختن رباط و کاروان‌سراهای بزرگ و توقفگاه‌های آبرومند، کاخ‌ها و بستان‌سراهای زیبا و خوش‌منظر در فواصل راه‌ها بود که با نیکوترین طرزی پیش‌بینی و مهیا گشته بود. حق تکثیر: ماهنامه هنر و مردم، اردیبهشت 1352، شماره 127
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری