ادبیات چین

ادبیات چین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اودیل کالتن‌مارک

توضیحات

ادبیات چین در مجموع ادبیاتی اشرافی و وزین است، از به کار بردن لحن و زبان عوام گریزان است، بیانی سنگین و متین دارد تا به حدی که برخی از منتقدان اغراق کرده و آن را زبانی مرده وصف کرده‌اند، اما واقع امر آن است که این زبان متین، نه زبانی مرده بلکه فقط یک زبان ادبی است. سبک این آثار سنتی با سبک و بیان عامیانه، با زبان مردم تفاوت زیاد دارد. زبان نوشتاری که زبانی فشرده‌تر و از نظر واژگان غنی‌تر است، بسیاری از ساخت‌های دستوری زبان گفتاری را به کار نمی‌گیرد. اگرچه ادبیات چین در مجموع سنت و جریانی باشکوه ولی یکنواخت می‌نماید اما به واقع در بطن خویش جهش‌ها و انقلاباتی بسیار متهورانه و دور از انتظار داشته است. در این کتاب ادبیات چین از آغاز تا انقلاب ادبی بررسی شده است. حق تکثیر: انتشارات آستان قدس رضوی - به نشر، ۱۳۷۱ هجری شمسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری