اعترافات دانشگاهی

اعترافات دانشگاهی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمود فتوحی

توضیحات

انباشتگی و تورم مقاله، کتاب و پایان‌نامه در مخازن کتابخانه و پایگاه های اطلاعات علمی کشور خود معضلی دیگر به بار می‌آورد. تولید کمی علم مانند تولید پول بی‌پشتوانه اعتبار علم و مراکز علمی را از بین می‌برد. از میان صدها مقاله و کتاب که در یک موضوع منتشر شده به دشواری می‌توان یک منبع کیفی یافت. انباشتگی منابع بی‌کیفیت علمی ، به «آلودگی محیط علم» می‌انجامد. انباشت منابع نامعتبر و رونویسی‌های خام‌دستانه فضا را برای نفس کشیدن تنگ می‌کند. یک محقق جدی برای نوشتن پیشینه‎ی تحقیق یا مقاله‎ی مروری، باید ساعت‌ها وقت صرف کند، نوشتجات بی‌کیفیت را بخواند، رونویسی ها و سرقت ها و جعل ها را از منابع اصیل بازشناسد و راه خود را از میان انبوهی کارهای بی‌مبنا پیدا کند. اگر در حین مرور انبوهه‎ی شبه‌ علمی، ذهنش از مسئله منحرف نگردد و ضمیرش آلوده‎ی کارهای بی‌کیفیت نشود، دستِ کم کثرت منابع و فضای متورم و نفسگیر موضوع، او را از نفس خواهد انداخت. کتاب حاضر مجموعه ای از یادداشتهای وبلاگی محمود فتوحی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد، است که پیش از این در پست های مختلف و در سال 94 به صورت یکجا در فضای مجازی منتشر شد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری