افغانستان: جنگ، سیاست و جامعه

افغانستان: جنگ، سیاست و جامعه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آنتونیو جیوستوزی

توضیحات

در این کتاب به جنبه های مختلف دوران حاکمیت نیروهای چپ در افغانستان پرداخته شده است. آنتونیو جیوستوزی، که آثار تحقیقی متعددی درباره سیاست و تاریخ افغانستان طی یک دهه گذشته از او منتشر شده، در این اثر در کنار بررسی عرصه های سیاسی و بین المللی تحول جدید و ورود نیروهای شوروی به افغانستان، به جنبه های اقتصادی، اجتماعی و حتا فرهنگی این تحولات این دوره نیز به تفصیل پرداخته است. این که اصلاحات ارضی تا چه اندازه بستری برای تحولات اجتماعی شد، نظام ارباب رعیتی دستخوش چه تغییراتی شد، تحول در زندگی زنان چه بود و چگونه جوانان به این تغییرات واکنش نشان دادند. در این اثر که در آغاز رساله دکترای این پژوهشگر ایتالیایی بوده، طیف وسیعی از اسناد و مدارک، بویژه شواهدی که بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در دسترس محققان قرار گرفت، مورد استفاده قرار گرفته است. نویسنده با شماری از دست اندرکاران تحولات این دوره، از جمله مقامات ارشد حکومتهای دوران حاکمیت چپ در افغانستان به شمول سلطانعلی کشتمند، صدر اعظم سابق، مصاحبه های مفصل انجام داده و دیدگاه آنها را در کتاب خود بازتاب داده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری