آقای سلیم

آقای سلیم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : غزاله علیزاده

توضیحات

«غزاله علیزاده» در بهمن ماه 1325 در «مشهد» به دنیا آمد. لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه تهران گرفت. پس از آن به فرانسه رفت و در دانشگاه «سوربن» پاریس در رشته‌های فلسفه و سینما درس خواند. او کار ادبی خود را از دهه‌ی 1340 و با چاپ داستانهایش در مشهد آغاز کرد. نخستین مجموعه داستانش «سفر ناگذشتنی» نام دارد که در سال 1356 انتشار یافت. از آثار معروف او می‌توان از رمان دو جلدی«خانه‌ی ادریسی‌ها» و مجموعه داستان «چهاراه» نام برد. آثار دیگر او عبارتند از: دو منظره، تالارها، و شب‌های تهران. کتاب«خانه‌ی ادریسی‌ها» سه سال پس از مرگ وی، جایزه‌ی«بیست سال داستان‌نویسی» را به خود اختصاص داد. او که مبتلا به سرطان بود، در اردیبهشت 1375، در روستای جواهرده در شمال ایران، خود را به درختی آویخت و ادبیات ایران یکی از نویسندگان خوش‌قریحه‌ی خود را از دست داد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری