آقای رئیس جمهور

آقای رئیس جمهور

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : میگل آنخل آستوریاس

توضیحات

موضوع داستان ، انتقاد از حکومت های به ظاهر جمهوری ولی در اصل دیکتاتوری و به خصوص رئیس جمهوری های خودکامه این حکومت ها می باشد . شاهد یک فضای پراختناق هستیم ، رئیس جمهوری که خود را خدای مردم حساب می کند و در تمام موارد برای مردم کشور تصمیم گیری می کند . حکومتی که به دلیل عدم رضایت از شجاعت و عقاید افراد خاص ، انواع و اقسام جرم ها را به آنها اختصاص می دهد . محکومین و شاهدهای اتفاقات مختلف را در زندان به زور شکنجه ، مجبور به اعترافات دلخواه می کند .... در این داستان سیاست و اختناق شاهد یک برپایی یک عشق و سرانجام آن در چنین حکومتی نیز می باشیم . آقای استوریاس داستان را با شیوه های خیال آمیز و شاعرانه به صورتی بسیار زیبا نقل کرده است . این کتابش را از سایر کتاب هایی که از ایشون خونده بودم ، بیشتر دوست داشتم و کلا کتاب خیلی خوبی بود ، هم موضوعش هم نحوه بیانش و هم شجاعتش در نگارش چنین کتابی . به خصوص که از روی شواهد همه معتقد بودند منظور از رئیس جمهور ، استرادا گابررا دیکتاتور خشن گواتمالا می باشد . جالبه بدونید آقای استوریاس خودش به دلیل رفتار بسیار دور از انسانیت این فرد ، پایتخت را ترک کرد و به روستا پناه برد که این سفر زمینه ساز آشنایی هر چه بیشتر او با فرهنگ بومی قومش شد . از انتشار این کتاب در گواتمالا جلوگیری شد اما در سایر کشورها محبوبیت زیادی یافت و در فرانسه جایزه بهترین رمان خارجی را دریافت کرد . حق تکثیر:ت‍ه‍ران‌: خوارزمی‏‫، ۱۳۴۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری