اقبال لاهوری و دیگر شعرای فارسی‌گوی

اقبال لاهوری و دیگر شعرای فارسی‌گوی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد ریاض

توضیحات

ناقدان به طور کلی قبول دارند که اقبال لاهوری از شاعران صاحب سبک فارسی است و درباره ویژگی‌های سبکی .ب نکاتی عرضه کرده‌اند که در این کتاب باز هم نکاتی آورده شده است. مطالعه سایر آثار اقبال به زبان‌های اردو و انگلیسی و فارسی از این حیث جالب است که در آنها از شصت شاعر فارسی با نقد و تبصره‌های گوناگون وی مذکور افتاده است. اقبال مصرع‌ها و اشعار سرایندگان متعدد را تضمین نموده، برای اسناد معانی نقل نموده و اوزان و بحور و قوافی و ردیف‌های بعضی از آنان را عینا با تصرفاتی مورد استقبال قرار داده است. در این کتاب کوششی و پژوهشی در همین باره انجام شده تا نظر به ذکر گوناگون از شعرای سایر سبک‌های متداول شعر فارسی در آثار اقبال، سبک خود این شاعر نامدار نقد و بررسی گردد. حق تکثیر: پاکستان/اسلام آباد، انتشارات مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری