آدم از نظر قرآن (مجلد سوم)

آدم از نظر قرآن (مجلد سوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید محمدجواد موسوی غروی

توضیحات

کتابی که پیش رو دارید، حاصل پنج سال زحمت پی گیر و مداوم است در گرد آوری، تنظیم و ترجمۀ مباحث مربوط به سه موضوع اصلی که مؤلف در طرح کلی خود برای معرفی انسان و حرکت او در دو جهت متخالف و متغایر داشته است. پس از تفصیل دو حالت و خصوصیت انسان، یعنی «شیطان» و «جنّ» در مجلد دوم «آدم از نظر قرآن» مؤلف به معرفی سه رکن اساسی دیگر در مجلد سوم پرداخته است، که عبارتند از: نخست؛ انسان، بِما هُوَ انسان، فطرت و ذات او، دوم؛ فرشتگان، یعنی همۀ نیروهایی بالقوه موجود در انسان و در عالَم، سوم؛ خلیفة الله، یعنی انسانی که توانسته است در اثر طاعت از هدایت الهی، تمام فرشتگان درون و بیرون خود را در جهت کسب صفات خالق، و متخلق شدن به اخلاق او بکار گیرد و جانشین خدا در روی زمین گردد. این سه رکن را که در سه فصل به آن پرداخته شده، دو فصل پایانی کتاب به سرانجام می رساند. یعنی مقامات و مراتب خلیفه در سیر الی الله و معراج او، و نیز حقیقت قصص انبیاء که به اوج مقام متعالی و شامخ خلیفة اللهی عروج کرده اند. اکنون این اثر جدید در تاریخ حکمت و تفسیر، در دسترس اهل فضل و دانش و بینش قرار می گیرد. در طول مباحث و فصول این کتاب بسیاری از آیات مشکل قرآن که مورد نقاش و اختلاف مفسران بوده، بر اساس مبانی حکمت قرآنی و عقلانیت فطری و اکتسابی، حل و فصل گشته و در دسترس عامۀ مردم قرار گرفته است. امید است توفیق الهی نصیب گردد تا مجلد بعدی این تألیف را که دنبالۀ قصص انبیاء و تفسیر بخش دیگری از آیات مشکل قرآن است، در پی آوریم.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری