آدم از نظر قرآن (مجلد دوم)

آدم از نظر قرآن (مجلد دوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید محمدجواد موسوی غروی

توضیحات

این کتاب با فصلی پیرامون محکم و متشابه آغاز می‌گردد، در فصول بعدی به این مبحث می‌پردازد که «شیطان»، «ابلیس» و «جن» موجوداتی خارج از وجود انسان نیستند بلکه نام هایی هستند که به صفات مختلف انسانی اطلاق می‌گردند. یعنی انسان به اعتبار صفاتش دارای نام‌های گوناگون می‌گردد، گاهی نام «شیطان» بر وی اطلاق می‌گردد و گاهی «جن»، و این نام‌ها خصوصیات وی را آشکار می‌سازند. در طول دوازده فصل این کتاب، به تفصیل از منظرهای گوناگون به این موضوع نگاه شده است. نظرات مفسران مختلف درباره این موضوعات آمده و بحث‌های مبسوطی با استناد به آیات و روایات در نقد آراء آنان آمده است. در فصل پایانی کتاب (فصل دوازدهم) «شیوه یهود در جعل خرافه» مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده است که بسیاری از خرافاتی که در کتب مسلمین (اعم از شیعه و سنی) درج شده ، میراثی است که از تورات بجا مانده و ثمره تلاش یهودیان در جعل و تحریف تعالیم اسلام می‌باشد که متأسفانه مفسرین و محدثین نیز، خواسته یا ناخواسته، در گرداب بسط و گسترش این خرافات گرفتار آمده‌اند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری