مدرسه ای برای احمق ها

مدرسه ای برای احمق ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

او شادترین، یا دقیق‌تر بگویم، تنها آدم شاد مدرسه باقی ماند و بی‌وقفه شوخی می‌کرد. می‌گفت خود را آن قدر لاغر حس می‌کند که می‌ترسد یک وقت باد ناغافلی او را با خود ببرد... ماشا (الکساندر) ساکالوف، نویسنده و شاعر روس، در 1943 در اتاوا به دنیا آمد. پدرش در آن زمان معاون وابسته نظامی ‌سفارت شوروی در کانادا بود. در پژوهشکده نظامی ‌زبان‌های خارجی و سپس در دانشکده خبرنگاری دانشگاه مسکو تحصیل کرد. مدتی به روزنامه‌نگاری مشغول شد و سپس جنگلبان ناحیه ای در کنار رود ولگا شد. در 1975 با تلاش‌های نامزد اتریشی خود و پا درمیانی صدر اعظم اتریش، توانست از شوروی مهاجرت کند. یک سال بعد نخستین رمانش به نام مدرسه‌ای برای احمق‌ها (که در زمان جنگلبانی آن را نوشته بود) به چاپ رسید و شهرت فراوانی برای او به همراه داشت. ولادیمیر ناباکوف آن را «کتابی مجذوب کننده، تراژیک و تاثیرگذار» توصیف کرد. ماجرای رمان از زبان یکی از شاگردان مدرسه ای مخصوص کودکان عقب‌افتاده در یکی از شهرستان‌های شوروی نقل می‌شود و به همین دلیل شکل خاصی از روایت‌های مبتنی بر«جریان سیال ذهن» را به خود می‌گیرد. رمان‌های دیگر ساکالوف به نام‌های «بین گرگ و میش» (1980) و پالیساندریا (1985) نیز با استقبال فراوان خوانندگان رو به رو شدند. او که اینک تابعیت کانادایی دارد، در سال 1966 جایزه ادبی پوشکین را از فرهنگستان هنر آلمان دریافت کرد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری