آیین هوشنگ

آیین هوشنگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هوشنگ شکری

توضیحات

به اهتمام: هوشنگ شکری با حواشی: مرحوم مانکجی لیمجی هوشنگ هاتریای یزدانی آئین هوشنگ کتابی مذهبی، اخلاقی و فلسفه‌گونه در بیان عقاید پارسیان و به‌زبان فارسی است. این کتاب مشتمل بر چهار رساله است: نامهٔ خویشتاب در اثبات واجب، از پیشتاب شاگرد ساسان پنجم. زردست افشار، در شناختن گوهر خرد، از آهوشکوی شاگرد ساسان دوم. زنده‌روز د بقای روح از زنده‌آزرم. زورهٔ باستان، در شناختن آغاز و انجام زمان و جهان و جهانیان و شناخت راه نیک از بد، گفتار ابراهیم زردشت، ترجمهٔ آذر شروه اسپهانی. از دیباچهٔ رساله‌های اول، دوم و سوم برمی‌آید که در زمان خسرو پرویز تألیف شده است و رسالهٔ چهارم در زمان خسرو انوشیروان. مانکجی لیمجی هاتریا که بر رسائل مزبور مقدمه نوشته، متذکر گردیده که ترجمهٔ این رساله‌ها از پهلوی و ۳۰۰ سال قبل از چاپ کتاب صورت گرفته است. کتاب در سال ۱۹۲۶ در تهران چاپ شد. برخی این رساله‌ها را ساختگی و جعلی می‌دانند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری