اسفار اربعه - سفر چهارم (جلد دوم)

اسفار اربعه - سفر چهارم (جلد دوم)

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ملاصدرا

توضیحات

. اسفار اربعه یا سفرهای چهارگانه با نام کامل الحکمه المتعالیه فی اسفار اربعه العقلیه از معروف ترین آثار ملاصدرای شیرازی است که شامل آخرین نظرات فلسفی و عرفانی اوست و در چهار فصل تنظیم شده. بنا بر آثار و تعلیمات عارفان پیش از او و بنا بر آنچه خود نویسنده در مقدمه کتاب می‌گوید هر فصل نام یکی از «مراحل عملی» یا در اصطلاح «مسافرت» های معنوی عرفا برای «رسیدن به خدا» است. نام و موضوع فلسفی این چهار فصل چنین است: 1.مسافرت از مردم تا خدا (سفر من الخلق الی الحق) در امور عامه وجود 2.مسافرت با خدا درباره‌ی خدا (سفر بالحق فی الحق) در جواهر و اعراض 3.مسافرت از خدا تا مردم با خدا (سفر من الحق الی الخلق بالحق) در خداشناسی و صفات خدا 4.مسافرت درمیان مردم با خدا (سفر فی الخلق بالحق) در نفس و معاد حق تکثیر: ‏‫تهران، مولی، جلد.۴، قسمت.۲. (چاپ اول: ۱۳۸۰=۱۴۲۲ق.)‬‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری