پژوهش نامه اخلاق در آموزش عالی

پژوهش نامه اخلاق در آموزش عالی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شهرود امیر انتخابی

توضیحات

توجه به اصول و موازین اخلاقی رمز بقا و توسعة جوامع انسانی است. بسیاری از جوامع در طول حیات بشری از طریق تمسک به این اصول و ارزش‌های بنیادی توانسته‌اند خود را از بحران‌های بزرگ نجات دهند. از سوی دیگر، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همواره از پیشتازان حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع بوده‌اند و اعتقادات و باورهای حاکم بر آنها به سرعت در جامعه نفوذ می‌کند. با توجه به اهمیت روزافزون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین محیط‌ها برای نهادینه کردن اصول و ارزش‌های اخلاقی، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک تصمیم گرفت پژوهشنامه‌ای با عنوان «اخلاق در آموزش عالی» را چاپ و منتشر کند. در این پژوهشنامه، موضوعات مهمی همچون اخلاق حرفه‌ای، اخلاق در پژوهش، تدوین ضوابط اخلاقی در دانشگاه و... مورد توجه قرار گرفته است. فهرست مقالات پیشگفتار اخلاق در آموزش عالی؛ مؤلفه‌ها، الزامات و راهبردها/ محمدعلی نعمتی و هدی سادات محسنی اخلاق علمی در فرایند پژوهش (بایدها و نبایدها)/ رضا نوروززاده، عبداله افشار و ندا رضایی اخلاق در پژوهش: مفاهیم، چالش‌ها و راهکارها/ علی‌اکبر امین بیدختی و مریم زارع تبیین معیارهای اخلاق کاری از منظر امام علی (ع)؛ ارائه راهبردهای عملی در جهت بهبود عملکرد مدیران دانشگاهی/ مهدی سبحانی‌نژاد، رضا نوروززاده و عبداله افشار تدوین ضوابط اخلاقی برای مراکز علمی و دانشگاهی/ برگردان: حمید شفیع‌زاده اصول اخلاقی درآموزش عالی: پرچم‌های قرمز و سطوح خاکستری/ برگردان: امید یحیی‌پور حق تکثیر: در سات مرکز تحقیقات استراتژیک به نشانی زیر در اختیار عموم است http://www.csr.ir/center.aspx?lng=fa
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری