آخرین موسیقی‌دان رمان

آخرین موسیقی‌دان رمان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : قلی خیاط

توضیحات

(در باره فردینان سلین) دیدار با مرگی که زندگی‌ست (گفت و‌گو با قلی خیاط) لویی فردینان دتوش (۱۸۹۴ در کوربووا، حومهٔ پاریس - ۱۹۶۱) با نام مستعار «سلین»، نویسندهٔ فرانسوی است. رمانش «سفر به انتهای شب» را منتشر کرد و بسیار مورد تحسین جامعه ادبی قرار گرفت. اما قرار نبود سلین همچنان مورد ستایش باقی بماند. همه اینها پیش از این بود که کسی نوشته‌های او را بخواند؛ نوشته‌های که ضد یهود بودن او را نشان می‌داد و احتمال اینکه او طرف آلمان هاست. که او بعد از این خائن شناخته شده و در همین موقع بود که فرانسه را ترک کرده و بعد به آلمان، بعد هم به دانمارک رفت. و نوشته و کتابهایش از فرانسه جمع شد. سلین یک سال را در زندان کپنهاگ گذراند و بعد ار آزادی نیز به عنوان ننگ ملی شناخته شده و تبعید شد. بعد از آن در پاریس به اتهام قیام علیه حکومت به صورت غیابی و بدون اجازه اینکه حق دفاع داشته باشد و حتی بدون حضور وکیل محاکمه دوباره راهی زندان شد. بعد ار اتمام دورهٔ محکومیتش در سال ۱۹۵۱ به فرانسه بازگشت. و از تمام مردم فرانسه عذر خواست. و ارزش بقیه آثار او، «مرگ قسطی»، «جنگ»، «شمال»، «افسانه‌های پریان برای زمانی دیگر» و بسیاری شاهکارهای دیگر در زمان خود او نادیده گرفته شد. اگرچه در حقیقت او قربانی مناسبات سیاسی شده بود. و او در سال ۱۹۶۱ در گذشت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری