اختگی

اختگی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اصغر الهی

توضیحات

خیال‌بافی‌های رویایی، از هم‌گسیختگی عاطفی و روان‌پریشی ذهنی شخصیت‌ها؛ به همراه شرح رویدادهای وحشت‌زا که با زبان آهنگین و شاعرانه روایت می‌شود، از ویژگی‌های اساسی مجموعه داستان «دیگر سیاوشی نمانده» است. داستان کوتاه «اختگی» از این مجموعه انتخاب گردیده است. از متن داستان: «ما امتثال فرمان کردیم و در چشم برهم زدنی، در برابر چشم حیرت زده، پریشیده و خونپال از گریه همه آنهایی که از زن و مرد گرداگرد ما ایستاده بودند حلقه‌وار، شلوار سیاه‌رنگ پای او را به ضربتی دونفری هر کدام دست برپاچه‌ای از پایش بیرون کشیدیم. زنها رو برگرداندند و مردها خیره شدند. او دست و پا می‌زد. تقلایی بی‌حاصل که از دست ما بگریزد. ناگزیر یکی از ما برروی دو پای او نشست و دیگری دست‌های‌ش را گرفت و سومین نفر، دست روی دهانش گذاشت. چنان دهان او را فشرد که صورتش کبود شد و مردمک چشم‌هایش در چشم‌خانه‌ها بالا دوید و گُم شد...» اصغر الهی در سال ۱۳۲۳ در مشهد متولد می‌شود. سال‌های جوانی او به دلیل فعالیت سیاسی پرتلاطم است. با وجود این موفق می‌شود مدرک دکترای تخصصی رشته روان پزشکی را از دانش‌گاه تهران اخذ کند. الهی بین سال‌های ۵۸ تا ۶۰ سردبیر مجله بازتاب روان‌شناسی بوده‌است. سپس به تدریس در دانش‌گاه علوم پزشکی ایران و طبابت مشغول شد. حق تکثیر : [ت‍ه‍ران‌ ]: نشر ت‍وس‌، ۱۳۶۹.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری