Alekhine's Best Games

Alekhine's Best Games

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : John Nunn

توضیحات

. دکتر الکساندر آلخین چهارمین قهرمان شطرنج جهان و یکی از پر افتخارترین شطرنج بازان قرن بیستم است. او پس از غلبه بر اسطوره کوبایی جهان شطرنج «خوزه رائول کاپانلانکا» در سال 1927 موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد و بجز فاصله ای دو ساله (1937- 1935) که تاج و تخت خود را به مکس یو وی «Dr. Euwe» (پنجمین قهرمان شطرنج جهان) امانت داد، تا پایان عمر (1946) عنوان جهانی خود را حفظ نمود. آلخین استاد مسلم بازیهای ترکیبی است؛ ضمن آنکه مطالعهء دقیق تفسیرهایی که وی دربارهء بازیهای خود به ثبت رسانده است برای پیشرفت هر شطرنج باز ضروری و لازم است. بازیهای درخشان او خصوصا دو بازی مشهور «هاستینگز 1922» مقابل بوگولیوبف و نیز «بادن بادن 1925» مقابل رتی را تمام علاقمندان شطرنج بیاد می آورند. گری کاسپاروف پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در وصف آلخین گفته است: «در سالهای ابتدایی آشنایی من با شطرنج، مطالعه بازیها و تفسیرهای آلخین تأثیر عمیقی بر من گذاشت. چگونه ممکن است چنین پتانسیلی در بازی یک فرد نهفته باشد! همواره در لحظات حساس مسابقات به خود می گویم در این لحظه اگر نخستین قهرمان روس شطرنج جهان بجای من پشت میز قرار داشت، کدام حرکت را انتخاب می کرد ...» این کتاب بررسی بهترین بازیهای آلخین به انضمام تفسیرهای وی از موقعیتهای مختلف بازی است که در پاره ای نقاط توسط «دکتر جان نان» استاد بزرگ شطرنج بریتانیا و یکی از موثرترین مفسرین شطرنج جهان اصلاح شده است. دکتر نان در مقدم این کتاب نوشته است: «آلخین دچار این تفکر غلط بود که چون بازی را برده، هر ادامهء دیگری را که بر می گزید نیز به برد منتهی می شده است. این تفکر کاملا نادرست است و در جایی که اسطوره روس راه به اشتباه برده است، اشتباه وی را تصحیح کرده ام.» به امید آنکه از چیدن بازیهای زیبا و مطالعه تفسیرهای بی نظیر موجود در این کتاب لذت ببرید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری