الفبای آریایی یا الفبای عربی

الفبای آریایی یا الفبای عربی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهمن انصاری

توضیحات

به تازگی این سخن گسترش یافته است که دبیره امروزین ما که به آن مینویسیم، الفبای عربی است.اما آیا به راستی این رسمالخط؛ الفبایی عربیست یا دبیره‌ای ایرانی؟ بسیاری بر این باورند که پس از سرنگونی پادشاهی ساسانیان و چیرگی اعراب بر ایران، دبیره و الفبای اعراب بر ایرانیان تحمیل شد و دبیره پهلوی که الفبای گذشته ایرانیان بود فراموش گشت. این باور به اندازه‌ای گسترش یافته است که نه تنها بسیاری از ما ایرانیان نیز آن را پذیرفته‌ایم و دبیره‌ و الفبای خود را که امروز به آن مینویسیم، الفبای عربی می دانیم، بلکه این انگاره و دیدگاه را در بیشتر دانشگاه‌های نقاط مختلف دنیا، پذیرفته و منتشر میکنند. در این کتاب با استفاده از کتیبه‌ها و اسناد باستانی ثابت میشود که این خطی که ما امروز با آن مشغول نوشتن هستیم، دنباله خط پهلویست که در دوره ساسانیان مورد استفاده قرار میگفت، و خط پهلوی نیز دنباله الفبایی است به نام خط آریایی (که داریوش در کتیبه بیستون به آن اشاره میکند) و از دوره مادها رایج است. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری