اللمع فی تصوف

اللمع فی تصوف

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ابونصر سراج طوسی

توضیحات

به کوشش: حسین رابطی نسخۀ تایپ شده است این کتاب که یکی از کتابهای مرجمع در زمینه ی علوم عرفانی و تصوف اسلامی به شمار می آید توسط عارف و عالم نامدار حضرت شیخ ابونصر سراج توسی (رح) نوشته شده است که خود از صوفیان نامدار زمانه ی خود بوده است . این کتاب خود به چهارده کتاب و باب های مربوط به آنان تقسیم شده است . کتاب اول : مقدمات - کتاب دوم : احوال و مقامات - کتاب سوم : در باب دریافت صوفیان از قرآن و پیروی از آن - کتاب چهارم : در باب اسوه بودن رسول صلی الله علیه و سلم و چگونگی اقتدا به او - کتاب پنجم : مستنبطات (دریافت ها و برداشت ها) - کتاب ششم : یاران و همنشینان پیامبر(ص) - کتاب هفتم : در مراسم و آداب صوفیان - کتاب هشتم : در مسائل و اختلاف اقوال صوفیان در پاسخ به آنها - کتاب نهم : مکاتبات و خطبه ها و اشعار و دعاها و رسائل صوفیان - کتاب دهم : در سماع - کتاب یازدهم : وجد - کتاب دوازدهم : در اثبات علامات و کرامات صوفیان - کتاب سیزدهم : در بیان مشکلات - کتاب چهاردهم : تفسیر شطحیات و کلماتی که ظاهرشان زشت و ناپسند می آید اما در باطن زیبا و درست هستند. این کتاب دارای نثری اصیل و زیبا و دلنشین همراه با حکایات و روایات انبیاء و اولیاء و صوفیان رحمة الله علیهم اجمعین می باشد .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری