آمادئوس

آمادئوس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پیتر شفر

توضیحات

«پیتر شفر»، نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی، خالق نمایش‌نامه‌های زیادی است که برنده جوایز مختلف، و برخی از آنها مبدل به فیلم شده‌اند. نمایش‌نامه آمادئوس، جوایز اونینگ استاندارد و منتقدان لندن را به خود اختصاص داد. این نمایش‌نامه، داستان ده سال از زندگی «ولفگانگ آمادئوس موتسارت» و آهنگساز دربار «آنتونیو سالی یری» را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود. موستارت، ستاره ‌تابناک جهان موسیقی، همه هستی خود را در دنیای موسیقی خلاصه کرد و آثار فاخری از خود برجای گذاشت. او با همه شهرتش، که زبانزد خاص و عام بود، نتوانست مقامی مناسب احوال خود، با دستمزد کافی در دربار شاهی به دست آورد. او بی‌سیاست و ساده سخن می‌گفت و بی‌مهابا می‌خندید و کم‌تر می‌توانست دوست و همدلی برای خود بیابد و رفته‌رفته به مردی با شخصیتی پیچیده بدل شد. تنها «جوزف هایدن» موسیقی‌دان بود که او را ستایش می‌کرد. او قصد داشت خود را در مقام انسانی مستقل مطرح نماید، اما در میان دسته‌بندی‌های، دسیسه‌ها، و حسادت‌های مردان کم‌مایه آن روز دربار قرار گرفت و ماجراهایی برایش رخ داد. حق تکثیر: تهران، قطره، 1371
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری