اندرزنامه بهزاد فرخ فیروز

اندرزنامه بهزاد فرخ فیروز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهزاد فرخ فیروز

توضیحات

ترجمه ای که در زیر بنظر خوانندگان گرامی می رسد از یک متن پهلوی متعلق به دوران ساسانیان است که عنوان آن «اندرز بهزاد فرخ فیروز» است. اندرزنامه در زبان پهلوی عنوانی است که به چند قطعۀ بزرگ و کوچک داده شده است. از آن جمله اند «کارنامۀ اردشیر پاپگان» و «اندرزنامۀ بزرگمهر خردمند» و « اندرزنامۀ آذرپاد مهراسپنتان » و متن حاضر و غیره. این ترجمه از روی متن کتاب «اندرزنامۀ پهلوی» تألیف خدایار دستور شهریار ایرانی است. کتاب نامبرده در بمبئی در سال ۱۸۹۹ میلادی بچاپ رسیده است. دکتر فرهاد آبادانی نیز آن را به پارسی امروزی برگردانده است و علیرضا کیانی (کوروش کیانی) آن را منتشر کرده است. حق تکثیر: علیرضا کیانی (کوروش کیانی) این کتاب را با در تارنمای تاریخ فا www.tarikhfa.com برای نخستین بار در محیط اینترنت و با فرمت pdf ، منتشر کرده است. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری