فصلنامه ارغنون - شماره 2 (رمانتیسم)

فصلنامه ارغنون - شماره 2 (رمانتیسم)

  • 5.0 (3 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: لوکاچ-بودلر-ولک -گادامر و... فصلنامهٔ ارغنون، (به انگلیسی: Organon)‏ از نشریات دربارهٔ فلسفه و علم کلام، ادبیات و نقد ادبی، و فرهنگ و علوم انسانی بوده‌است. ۲۷ شماره از این مجله در ۲۲ مجلد به طبع رسیده‌است. این فصل‌نامه از بهار ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۳ منتشر می‌شد. ارغنون به قصد تمهید مقدمه‌ای مناسب برای شناخت و نقد فرهنگ معاصر در غرب، از طریق گزینش واقع‌بینانهٔ متون طراز اول در حوزه‌های فلسفی و ادبی و فرهنگی و ترجمه و احیاناً شرح و نقد آن‌ها که در موارد اندکی تالیفاتی از نویسندگان ایرانی نیز در برخی شماره‌های آن وجود دارد. هر شماره از ارغنون حول محور یک موضوع خاص منتشر می‌شد. ارغنون سهم بسیار مهمی در معرفی فلسفه و اندیشهٔ مدرن در ایران داشته است. عناوین این شماره: 1.فلسفه رمانتیک زندگی/لوکاچ 2.رمانتیسم در ادبیات /ولک 3.بخش هایی از مقدمه ترانه های غنایی/وردزورث 4.تخیل رمانتیک/باوره 5.تمثیل و نماد /دومن 6.ریشه های اجتماعی و سیاسی رمانتیسم /پاینده 7.بینوایان/بودلر 8.رمانتیسم و تفکر اجتماعی/ میشل لووی 9.رمانتیسم در اندیشه سیاسی/مرتضویان 10.رمانتیک های آلمان/تونر 11.شیطان ماخولیا و تمثیل/فرهادپور 12.مصاحبه با تام باتامور 13.مصاحبه با گادامر حق تکثیر: پایگاه مجلات تخصصی نور
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری