ارمغان نوید: مجموعه مقالات و اشعار استاد ابوالقاسم حبیب اللهی

ارمغان نوید: مجموعه مقالات و اشعار استاد ابوالقاسم حبیب اللهی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: محمد حبیب اللهی با مقدمه ی: غلامحسین یوسفی سید ابوالقاسم حبیب اللهی (1361 – 1281ش) متخلص به نوید در خانواده ای روحانی و صاحب نفوذ در مشهد چشم گشود. او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه رحیمیه خواند و علوم ادبی خویش را نزد اساتید وقت به پایان برد. وی با وجود مشکلات زندگی از یادگیری و مطالعه دست نکشید. ادیبی فاضل و صاحب فضائل بود. زبان شعری او ساده و خالی از تکلف و تصنع است و بیشتر به قطعه شعر می سروده است. شعر او آیینه احساسات و اندیشه اجتماعی و سیاسی وی بود. اشعار حکمت آموز، نکته های اخلاقی،‌ گرایش به عرفان و روی آوردن به طبیعت، گرامی داشت مقام زن از مضامین شعری اوست. مقالات مضامین مشترک فارسی و عربی یا ترجمه شعر به شعر، نشانه تبحر او در زبان و ادبیات عربی است. مقالات،‌ اشعار،‌ اخوانیات (نامه ها) و به یاد نوید بخش های کتاب حاضر را تشکیل می دهد. این کتاب به همت محمد حبیب اللهی در سال 1363 در اصفهان به طبع رسید. حق تکثیر: اصفهان، میثم تمار، 1363
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری