آثار وثوق: نمونه ی نظم و نثر وثوق الدوله

آثار وثوق: نمونه ی نظم و نثر وثوق الدوله

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن وثوق الدوله

توضیحات

گردآورنده: علی وثوق با مقدمه: حسین پژمان، جمشید امیربختیاری، ملک الشعرای بهار میرزا حسن خان وثوق معروف به وثوق الدوله از رجل سیاسی اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که نمایندگی مجلس شورای ملی، وزارت کشور و ریاست فرهنگستان ایران را در کارنامه خویش دارد. وی به موازات زندگانی سیاسی خویش به شکل تفننی از آغاز جوانی و با تخلص ناصر شعر می سرود. وی در این مسیر از محضر استادانی چون ابوالحسن جلوه، ادیب گلپایگانی و دیگران کسب فیض نمود. وثوق از صرف و نحو، منطق، ریاضیات، حکمت، فلسفه، الهیات و زبانهای فرانسه و انگلیسی بهره کافی داشت و از این آموزه ها در سروده های خود استفاده می نمود . دیوان اشعار و خطابه های ادبی مرحوم وثوق که توسط فرزند ایشان گردآوری شده، شامل گزیده ای از اشعار به انتخاب پژمان بختیاری و با مقدمه ای از ملک الشعرای بهار است. اشعار حاضر در قالب غزل، قصیده و مثنوی سروده شده اند و قطعات منثور کتاب دارای عناوین "درباره کانت و عقاید وی" و "اهمیت زن و بیان بعضی از زنان مشهور" می باشند. حق تکثیر: چاپ سال 1343
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری