آثار ایران (جلد اول و دوم)

آثار ایران (جلد اول و دوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

آندره گدار (1881-1965 م) معمار و باستان ‌شناس نامدار فرانسوی در اوایل دوره پهلوی وارد ایران شد و به استخدام دولت ایران درآمد. مسئولیت‌ها، فعالیت‌های پژوهشی و شناسایی و ثبت آثار فرهنگی ایران گدار از ارزش و اعتبار بسیار برخوردار است. مجموعه آثار ایران در چهار جلد از جمله آثار ترجمه شده گدار به فارسی است که نتیجه‌ اکتشافات و پژوهش‌های او به شمار می رود. کتاب حاضر جلد سوم و چهارم این کتاب را دربرمی گیرد که توسط گدار و جمعی دیگر از نویسندگان تالیف و به همت ابوالحسن سروقد مقدم ترجمه گردیده است. موضوعاتی چون طاقهای ایرانی، آذرکده ها، حاشیه های مرقع گلشن، ابرکوه، مسجد جامع ابرقو، گنبد سرخ مراغه، مسجد جمعه تبریز و ... در جلد سوم و مساجد قدیمی ایران، تذکرات مربوط به کتیبه شناسی، آثار تاریخی اصفهان و ... در جلد چهارم این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند. چاپ دوم این کتاب در سال 1371 توسط بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در دسترس علاقمندان قرار گرفت. حق تکثیر: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، 1371
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری