فرهنگ اساطیر آشور و بابل

فرهنگ اساطیر آشور و بابل

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

جمعی از نویسندگان مطالعه‌ تاریخ و فرهنگ آشور و بابل کلیدی برای راهیابی به تاریخ جهان باستان است. اساطیر و باورهای بین‌النهرین برگستره‌ ی وسیعی از تمدن بشری تاثیر گذارده و در شکل ‌گیری باورهای اسطوره‌ای و جهان ‌شناختی اقوام بسیار مؤثر بوده ‌است. کتاب پیش رو که به قلم چندین مولف نگاشته شده است، از مجموعه‌ اساطیر جهان انتشارات لاروس مطالب مرتبط را برگزیده و معرفی نموده است. پس از دیباچه ای از رابرت گریوز، در خصوص اساطیر پیش از تاریخ به قلم گ. ه. لاک.ئه، اساطیر آشور و بابل نگارش ف. ژیران، و اساطیر فنیقی به قلم ل. دلاپورت سخن گفته شده است. اسطوره‌ آفرینش، جهان ایزدان، ایزدان زمین، آسمان، خورشید، جنگ، شکار، توفان، باد وآتش، اسطوره‌ نخستین انسان و پهلوانان اساطیری این اقوام بخشی از مطالب این کتاب را در برمی گیرند که با ترجمه ای از ابوالقاسم اسماعیل پور در سال 1375 توسط انتشارات فکر روز در اختیار علاقمندان قرار گرفت. حق تکثیر: فکر روز، 1375
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری