اسناد وزارت امور خارجه بریتانیا و جزایر سه گانه در خلیج فارس

اسناد وزارت امور خارجه بریتانیا و جزایر سه گانه در خلیج فارس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

گردآوری : شهران طبری وزارت امور خارجه بریتانیا هر سال اسناد و مدارک محرمانه ۳۰ سال گذشته در آرشیو خود را علنی می کند و در اختیار پژوهشگران، مورخان، روزنامه نگاران و به طور کلی، علاقمندان به بررسی این اسناد قرار می دهد. در سال ۲۰۰۱ ، یعنی هفت سال پیش، اسناد مربوط به مذاکرات ایران و بریتانیا بر سر بازگرداندن حاکمیت تاریخی و قانونی سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که در سال ۱۹۷۱ انجام گرفته بود، ‌می بایست علنی می شد، اما وزارت امور خارجه بریتانیا به علت حساس بودن موضوع که البته دسیسه های خود آن کشور نیز در آن هویدا می باشد ، انتشار آن را ۱۰ سال به تعویق انداخت. دکتر مجید تفرشی، پژوهشگر تاریخ در لندن، این تصمیم وزارت امور خارجه بریتانیا را به چالش گرفت و موفق شد به این اسناد دسترسی پیدا کند و از آنها نسخه بردارد. حق تکثیر: برگرفته از سایت مرکز مطالعات خلیج فارس
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری