دو اقلیم

دو اقلیم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آندرا موروا
  • مترجم : داوود نوابی
  • چاپ و سال / کشور: اول
  • تعداد صفحه : 242

توضیحات

آندره موروا (1967-1885) داستان نویس،مقاله نویس و نویسنده داستانهای کودکان در نرماندی فرانسه به دنیا آمد.عمده شهرت وی به دلیل نگارش بیوگرافی(زندگی نامه)های زیبا،رمانتیک و شیوایی است که در آنها شرح حال افراد معروف فرانسه را به رشته تحریر درآورده است.
وی اصلا یهودی بود و نام واقعیش امیل سالومون هرزوگ است. او در طول جنگ جهانی اول به ارتش فرانسه پیوست و در ابتدا به عنوان مترجم و سپس به عنوان افسر رابط انجام وظیفه کرد.موروا داستان نویسی را با نوشتن نوول سکوت سرهنگ برامبل Les Silences du Colonel Bramble در سال ۱۹۱۸ آغاز کرد که بر اساس تجربیاتش در جنگ آن را به صورت طنزآمیزی بر کاغذ آورد. به دنبال استقبال از این اثر، وی دومین داستان خود را نیز با نام مذاکرات دکتر اُ.گریدیLes Discours du Docterur O’Grady نوشت. در طول جنگ جهانی دوم نیز او به ارتش فرانسه ملحق شد و در نیروی آزادیبخش فرانسه خدمت کرد. پس از اشغال فرانسه در جنگ عالمگیر دوم ،موروا با همسرش به آمریکا رفت تا با نوشته های ضد نازیش به جنگ آلمانها برود. در سال ۱۹۴۶ بعد از پایان جنگ دوباره به فرانسه برگشت.او در سال ۱۹۵۱ رئیس هیات داوران جشنواره سینمایی کن بود. آندره موروا از سال ۱۹۳۸ عضو آکادمی فرانسه شد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری