غصب

غصب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جعفری لنگرودی
  • تعداد صفحه : 17

توضیحات

استاد دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی در سال 1302ه.ش در شهرستان لنگرود گیلان در خانواده ای اهل علم به دنیا آمد. تحصیلات آغازین را نزد پدر که مردی روحانی بود فرا گرفت. پس از طی دوران ابتدایی و متوسطه، تحصیلاتش را در دانش سرای مقدماتی رشت پی گرفت و سرانجام گمشده سالیان خود را در حوزه علم و احساس خراسان یافت و روزگاری دراز نزد برجسته ترین استادان زمان به تحصیل فقه، اصول، فلسفه، منطق، عرفان و علوم دیگر حوزه پرداخت. پس از تکمیل مطالعات حوزوی و اخذ درجه اجتهاد، موفق به اخذ دکترای حقوق از دانشگاه تهران گردید و همزمان به قضاوت در دادگستری و تدریس در دانشگاه پرداخت. تألیف قریب یکصد جلد کتاب و مقاله در طول بیش از پنجاه سال حاصل کارنامه درخشان علمی مردی است که بر تارک علم گام نهاده است که اگر عناوین کتاب های او را از فهرست ادبیات حقوقی ایران بردارند، دانش حقوق از بسیاری از گنجینه های ناب خود تهی خواهد ماند.
(متن از پشت جلد کتاب بر تارک علم نوشته دکتر محمدرضا قنبری)

مقدمه:
به موجب ماده 307 غصب یکی از موجبات ضمان قهری (یعنی مسئولیت خارج از قرارداد) است مقنن عنوان باب دوم قانون مدنی را باین عبارت نوشته است" در الزاماتی که بدون قراداد حاصل می شود" در مقابل الزاماتی که از قراداد حاصل می شود. (سر فصل ماده 183).
مقنن ما عبارت مذکور را عیناً از سر فصل ماده 1370 قانون مدنی فرانسه ترجمه کرده است که می گوید: ......
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری