اسطوره های اسکاندیناوی

اسطوره های اسکاندیناوی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ر. ی. پیج

توضیحات

افسانه‌هایی گیرا و دلنشین، و گاه ترساننده از خدایان و الاهگان، پهلوانان و زنان قهرمان، هیولاها و غولان، که از اسکاندیناویِ پیش از مسیحیت بر جا مانده است. اسطوره‌های مردمان شمالی (نورس‌ها) که در آن زمان هنوز قادر به نوشتن نبودند، سینه به سینه نقل شد و بعدها صورت مکتوب گرفت. در کتابِ اسطوره های اسکاندیناوی، نوشته ر. ی. پیج (ریموند یان پیج)، مهمترین داستان‌هایی که به نظم یا به نثر درباره‌ی چهره‌های اساطیری این سرزمین پرداخته شده، نقل و نشان داده می‌شود این اسطوره‌ها و روایت‌ها تا چه حد پر رمز و راز، متنوع، پیچیده و گاه ناسازگارند. با این همه، از طریق همین‌ها است که دانسته‌ایم شمالیان از آفرینش بشریت، از پدیده‌های طبیعت، و از فرجام نهایی جهان چه تصوری داشته‌اند. این کتاب جزو مجموعه‌ اسطوره‌های ملل است که هر یک از کتاب‌های آن گزارشی جامع و فشرده و خواندنی از اهم اسطوره‌های یکی از ملل و اقوام گوناگون را دربردارد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری