ملی – مذهبی، گرایش یا نهاد؟ - جلد دوم

ملی – مذهبی، گرایش یا نهاد؟ - جلد دوم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

محمد بسته نگار ؛ حبیب اللله پیمان ، محمدتوسلی، سعید درودی ، تقی رحمانی؛ رضایی، احمد زیدآبادی ؛ عزت الله سحابی، هدی صابر ،رضا علیجانی، سعید مدنی، ابراهیم یزدی ،حسن یوسفی اشکوری ملی مذهبی گرایشی سیاسی در ایرانِ پس از انقلاب ۱۳۵۷ است که پس از سرکوب شدید گروه‌های مختلف سیاسیِ شرکت کننده در انقلاب ایران، با این نام و گرایش شکل گرفتند. ریشه‌های این نوع فعالیت سیاسی همراه با حفظ دین داری (اسلام، شیعه) را می شد در نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق مشاهده کرد. اما خود این اصطلاح، بعد از فوت روح الله خمینی و در اواخر ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، به تدریج در برخی از نشریات و روزنامه‌ها به کار برده شد و در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی گروهی سیاسی به نام «ملی- مذهبی»ها (شورای فعالان ملی-مذهبی ایران) اعلام موجودیت کرد. جلد اول : چرا ملی ؟ چرا مذهبی؟ http://ketabnak.com/book/40954/%DA%86%D8...%87%D8%A8%DB%8C جلد سوم : اسناد تحلیلی (برخی دیدگاه های استراتژیک ملی – مذهبی) http://ketabnak.com/book/72225/%D8%A7%D8...%B3%D9%88%D9%85 حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری