آیا فقرا بازندگان اصلی هدفمندی یارانه‌ها خواهند بود؟

آیا فقرا بازندگان اصلی هدفمندی یارانه‌ها خواهند بود؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جواد صالحی اصفهانی

توضیحات

دانشگاه ویرجینیا تک دکتر جواد صالحی اصفهانی، تحصیلات دوره دبیرستان خود را در نیشابور به پایان رساند. سپس برای تحصیل در رشته اقتصاد به انگلستان و بعد به آمریکا رفت و دکترای اقتصاد خود را درسال 1977 میلادی (1354شمسی) از دانشگاه هاروارد دریافت نمود. از آن زمان تاکنون، ایشان در دانشگاه‌های ویرجینیاتک (Virginia Tech)، پنسیلوانیا (Pennsylvania) و آکسفورد (Oxford) به تدریس و پژوهش اشتغال داشته و عضویت در چندین مؤسسه و انجمن پژوهشی معتبر اقتصادی را نیز در کارنامه خود دارد. در مقاله پیش‌رو، نویسنده می‌کوشد تا ارتباط بین اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها با تغییر وضعیت معیشتی فقرا در ایران را به طور اجمالی مورد بررسی قرار دهد. مهم‌ترین نکات مطرح شده در مقاله عبارتند از: الف) آثار تورمی حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها (که تابعی از دو عامل سرعت افزایش قیمت‌ها و نیز سیاست‌های پولی بانک مرکزی است)، گریزناپذیر بوده و در صورت تلاش بانک مرکزی برای به کارگیری سیاست‌های انقباضی شدید به منظور کنترل تورم، می‌توان انتظار داشت که رکود حاکم در اقتصاد کشور به مراتب تشدید گردد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری