آینده ی نظام بین الملل و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

آینده ی نظام بین الملل و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منوچهر محمدی

توضیحات

بر اساس «سند چشم انداز بیست ساله» که در سال 1383 (2004 میلادی) منتشر شد، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای «تعامل سازنده» قرار گرفت. در کتاب حاضر، نویسنده که از دست اندرکاران با تجربه جمهوری اسلامی در سیاست منطقه ای و جهانی است، نحوه عملیاتی کردن این سیاست جدید را پیشنهاد، و دکترین خاص آن را تدوین کرده است. کتاب شامل دو «گفتار» است. در گفتار اول با عنوان «نو اندیشی در روابط بین الملل یا پارادایم برخورد با نظام سلطه»، پس از بحثی درباره نظام بین الملل و سیر تاریخی آن، برخی از نظریات ارائه شده در غرب مانند «نظریه برخورد تمدن ها» و «نظریه پایان تاریخ» معرفی و نقد می شود. سپس موضوع «انقلاب اسلامی و نظام آینده جهان» مورد توجه قرار می گیرد. این گفتار با بحثی پیرامون اوضاع سیاسی جهان بعد از فروپاشی اتحاد شوروی و آرایش جدید نیروها در عرصه جهان پایان می گیرد. گفتار دوم کتاب با عنوان «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دکترین تعامل سازنده»، به تعریف «دکترین تعامل سازنده» و سیاست های عملی مربوط به آن در حوزه اجرایی اختصاص دارد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری