آینده طبیعت انسان

آینده طبیعت انسان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

سخنرانی دانشمندان و اندیشمندان آینده نگر آنچه در این اثر می خوانید گزارشی مختصر از سخنرانی دانشمندان و اندیشمندان آینده نگر در کنفرانسی تحت ، عنوان "آینده طبیعت انسان" است که در روز های ٢١،٢٢ ، و ٢٣ فروردین سال ١٣٨٢ در مرکز آینده پژوهی دانشگاه بوستون برگزار شد. " نیچه یکی از طرفداران مهم مفهوم طبیعت انسان می باشد. نیچه وارث مکتب هیوم بود، کسی که پیشنهاد ایجاد علم مطالعه طبیعت انسان را مطرح کرد. نیچه صراحتا آغاز پروژه طبیعی شدن انسان ها را در یک مفهوم از نو تعریف شده طبیعت انسان و نیز دستیابی به یک نوع نگرش انسان شناختی برای تفکر درباره پرسش های فلسفی اعلام کرد. عموما نیچه را به عنوان فیلسوفی می شناسند که دیدگاهی به شدت استحاله گرا و زیست شناختی دارد، اما من او را فیلسوفی می بینم که معتقد است همگام با ظهور جامعه، حیات حیوان به حیات انسان تبدیل شده و شکل گرفته است و در این راستا پدیده های اجتماعی و فرهنگی حائز اهمیت فراوان هستند. به نظر او انسانیت ما دارای یک تاریخ و تبارشناسی است و هنوز قابل تبدیل ها و گذارهای بیشتر است. در واقع در نظر نیچه حیات انسان هم یک امر زیست شناختی و هم یک امر اجتماعی- فرهنگی است. گوناگونی اجتماعی و فرهنگی انسان ها در نقطه مقابل ثبات و یکنواختی نسبی ساخت زیستی آنها قرار دارد" ... حق تکثیر: این اثر فارسی با حمایت مادی و معنوی مرکز آینده پژوهی علوم و فنآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران تهیه شده و حق چاپ و نشر کاغذی آن متعلق به مرکز یاد شده است.امادر نشر کتاب الکترونیکی آن هیچگونه محدودیتی نخواهدبود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری