ایران در تندباد سیاست خارجی: مجموعه مقالات

ایران در تندباد سیاست خارجی: مجموعه مقالات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عبدالرضا هوشنگ مهدوی

توضیحات

مجموعه‌ی حاضر، شامل یازده مقاله‌ی سیاسی ـ تاریخی و سه مصاحبه با نگارنده‌ی کتاب است که موضوعات مختلفی چون "بحران آذربایجان در 1324/ رابرت راسو"، "ماجرای ملی شدن صنعت نفت" و "وزارت امور خارجه،مکتب تربیت رجال سیاسی" از "هوشنگ مهدوی" و "نقش دانشگاه در ایجاد فرهنگ تفاهم/ هانس فان خینگل" را دربرمی‌گیرد. مقاله‌ی "خاورمیانه، جهانی دستخوش تحول"، نوشته‌ی هنری کسینجر، ترجمه‌ی فصلی از آخرین کتاب او به نام "آیا ایالات متحده نیازی به سیاست خارجی دارد؟" است. نویسنده در این مقاله مدعی است که برنامه‌های اتمی ایران چه برای خاورمیانه و چه برای جهان خطرآفرین خواهد بود. کتاب هم‌چنین، سه مقاله از "دنیس رایت" دارد که در سال 2003 و در کتابی با عنوان "ایران و بریتانیا" در لندن چاپ شده است. این مقالات نیز به مسائلی مانند تجدد روابط ایران و انگلیس بعد از کودتای 1332، مساله‌ی بحرین و غیره اختصاص دارند. "جنبش مشروطیت در کرمان" عنوان مقاله‌ای دیگر از خود نویسنده است که نقش خاندان‌های کرمانی در جنبش مشروطه را نشان می‌دهد. عناوین سایر مقالات عبارت‌اند از: "ارزیابی سیاست‌ خارجی ایران در دوره‌ی پهلوی دوم" و "آیا پارک قیطریه متعلق به امیرکبیر بوده یا امین السلطان؟" (از خود نویسنده).
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری