ایرانشناسی چیست؟

ایرانشناسی چیست؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داریوش آشوری

توضیحات

داریوش آشوری نام کتاب خود را اینگونه انتخاب کرده است، ایران شناسی چیست؟ او در مقاله اول خود در این کتاب نگاه ریزبین و دقیق خود را ارائه می دهد. شرق شناسی در واقع نمایانگر تمایز بین شرق و غرب است اما این تمایز فقط در مفهوم جغرافیایی آن نیست بلکه فرق ماهیتی با غرب نیز دارد، در واقع غربی ها مجموعه ای از فرهنگ ها و تمدن های شرقی را مورد مطالعه قرار دادند که به عنوان چیز دیگری غیر از غربی بود، اما این دیدگاه غیر غربی یعنی چه؟ این دیدگاه از آن جا ناشی می شود که غرب خود را مجهز به سلاح علم و دانش می دانست و با آن به مطالعه و کشف پرداخت، ایرانشناسی و شرق شناسی هم به این دلیل علم محسوب می شوند که اروپائیان با روش عینی و بدون پیش داوری به مطالعه سوژه های خود می پردازند و این همان هشداری است که باید به خود بدهیم. حق تکثیر: تهران، آگاه، ۲۵۳۵ شاهنشاهی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری