از خویشمایه ها و توانسته ها : در سنجشگری فرهنگ

از خویشمایه ها و توانسته ها : در سنجشگری فرهنگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فرامرز حیدریان

توضیحات

. از متن کتاب: [ ... وقتی که من به نگاههای مغرور و رعشه افکن و توام با پوزخند آن جوان ایرانی در زیر جرثقیل دار می نگرم، در آزردن زندگی، یاد از مادران و پدرانی می کنم که شبهای دراز را بر بالین نوزادان خود با هزاران رویاها و امیدها و ترسها و خیالهای شادی آفرین به سر آوردند و فرزندانشان را بالغ و بزرگ کردند و اجتماع انسانها اینگونه ناجوانمردانه فقط تماشگر به دور افکندن آن هستند، من یاد از دور افکندن « زال » می کنم و این همانا حضور اسطوره در اکنون است که « پیش – گزارده » ی ماست و این همانا یقین داشتن از پروردن زندگی و نگاهبانی از جان است که هرگز جایی برای شکّ باقی نمی گذارد و مرا و شما را و دیگرانی را که اخگری از روح ایرانی بودن هنوز در آنها شعله ور است، می انگیزاند تا به پیکار علیه جان آزاران بپا خیزیم. وقتی که دستها و چشمان آن دختر زیبایی که در زیر چرثقیل دار، رو به آسمان بلند است و انسانهای تماشگر با شهوت اهریمنی و همداستانی خود برای آزردن زندگی به آن وضعیّت، نظاره می کنند و در این صحرای آوارگی، چشمان من، بسان ابرهای بهاری می گریند، من یاد از آتش زدن « پر سیمرغ » می کنم که در لحظات درد بر انسان، پدیدار می شد و با مهرورزیها و شادآوازهای شورانگیزش به انسانها زندگی می بخشید و این همانا حضور اسطوره در اکنون است که « پیش – گزارده » ی ماست و این همانا یقین داشتن از امیدیست که به ثمر خواهد رسید و مرا و شما را و دیگر ایرانیان و انسانهایی را می انگیزاند تا به اقدامهای بشردوستانه و پایورزی بر قداست جان و زندگی، کوششها کنیم ... ] حق تکثیر: انتشار الکترونیکی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری