از اینجا و از آنجا

از اینجا و از آنجا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی دهباشی

توضیحات

علی دهباشی در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. کار در مطبوعات را به عنوان مصحح نمونه‌های چاپی در چاپخانه آغاز کرد، و در نوجوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت داشت. بعدها با نشریه جنبش همکاری کرد که از مدتی پیش از انقلاب اسلامی توسط علی اصغر حاج سید جوادی به‌صورت زیراکسی منتشر می‌شد، و این همکاری بعد از پیروزی انقلاب هم ادامه یافت. پس از آن با انتشارات رواق به سرپرستی شمس آل‌احمد همکاری داشت که ناشر آثار جلال آل‌احمد بود. در سالهای بعد با نشریات مختلفی چون آرش، چراغ، برج، دنیای سخن و مجلهٔ آدینه همکاری داشت. از سال ۶۹ به مدت ۷ سال سردبیر ماهنامه کلک (به مدیر مسئولی کسری حاج‌سیدجوادی) بود. علی دهباشی در ادامه فعالیت مطبوعاتی خود پس از مجله کلک، از شهریور ۱۳۷۷ مدیر مسئول و سردبیر مجله فرهنگی و هنری بخارا بوده است که طی ۱۲ سال به‌طور مداوم انتشار یافته و اکنون به‌صورت دوماهنامه منتشر می‌شود. در این بین دهباشی به مدت ۲ سال سردبیری فصل‌نامه هنری طاووس را عهده‌دار بود. همچنین کتاب‌های متعددی در قالب یادنامه، مجموعهٔ مقالات، و تجدیدچاپ کتب نایاب، به کوشش علی دهباشی منتشر شده است. زندگی علی دهباشی در کار نشریه خلاصه شده است. مردی که با وجود بیماری آسم که گرفتار آن است قبل از طلوع آفتاب شروع به کار فرهنگی می‌کند و تا نیمه‌های شب دست از آن برنمی‌دارد. او به راستی شیدای ادبیات است و شاید جمال‌زاده همین عشق را در وجود دهباشی دیده بود که او را وارث آثار خویش کرد. مرد پرکاری که تا کنون 78 جلد کتاب را منتشر کرده و گوشه‌ای از ادبیات نمانده که او به آن سرک نکشیده باشد. صدای نفس‌هایی که به سختی می‌کشد همیشه آرامش‌بخش است چرا که احساس می‌کنی اگر روزی هیچ‌کس هم نباشد باز مردی خواهد بود که آرام و بی‌صدا در گوشه‌ای نشسته و کار می‌کند. 30 سال کار بدون وقفه در عرصه مطبوعات و نشر از او صاحب‌نظری ساخته است که نظریاتی شنیدنی دارد. هم‌اکنون علی دهباشی 10 سالگی انتشار مجله ادبی بخارا را پشت‌سر می‌گذارد حق تکثیر : مقاله - از مجله بخارا - شماره 75 - فروردین/تیر 1389
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری