از تهران تا استالین آباد

از تهران تا استالین آباد

  • 3.3 (3 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد تربتی

توضیحات

این کتاب یادمانده‌های محمد تربتی از پنجاه سال فعالیت سیاسی، در درون و بیرون از حزب توده‌ی ایران است. او در سال ۱۳۲۲ به آن پیوست. پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به زندگی مخفی روی آورد و چندی با خسرو روزبه و دکتر مرتضی یزدی در پناه‌گاه‌های حزبی زیست. در سال ۱۳۳۴ به شوروی گریخت. در عشق‌آباد و دوشنبه و مسکو زندگی کرد و در سال ۱۳۳۶ به پراگ رفت. در آنجا فعالیت حزبی را از سر گرفت. در پلنوم هفتم حزب شرکت داشت. پس از پلنوم یازدهم در سال ۱۳۴۴ از حزب توده سرخورد و بیش از پیش به آموزش دانشگاهی روی آورد. در سال ۱۳۴۵ از آکادمی علوم فارغ التحصیل شد و به عنوان پژوهشگر به استخدام انستیتوی اقتصاد پراگ درآمد. در «بهار پراگ»، با اصلاح طلبان حزبی سمت‌گیری کرد و پس از سرکوبی آن جنبش آزادی‌خواهانه، از حزب توده ایران و حزب کمونیست چکسلواکی کناره گرفت. پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ به ایران آمد، اما استبداد دینی را برنتابید و زود به چکسلواکی بازگشت. یادمانده‌ها‌ی محمد تربتی یکی از مستندترین یادمانده‌های‌ست که اعضای ساده‌ی حزب توده در مهاجرت نوشته‌اند. حق تکثیر: چاپ اول آمریکا، 1379
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری