اب‍رم‍رد، اب‍رح‍م‍اس‍ه‌: ب‍اب‍ک‌ خ‍رم‌دی‍ن‌

اب‍رم‍رد، اب‍رح‍م‍اس‍ه‌: ب‍اب‍ک‌ خ‍رم‌دی‍ن‌

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : م. پرمون

توضیحات

نام کامل کتاب -> اب‍رم‍رد، اب‍رح‍م‍اس‍ه‌: ب‍اب‍ک‌ خ‍رم‌دی‍ن‌: ت‍ح‍ل‍ی‍ل‍ی‌ گ‍زارش‍گ‍ون‍ه‌ از ن‍ه‍ض‍ت‌ م‍ل‍ی‌ ای‍ران‍ی‍ان‌ در ب‍راب‍ر ت‍ازی‍ان‌ زمستان 1354 پژوهشیست با ارزش در باره ی یکی از مهمترین جنبشهای تاریخی در ایران. بابک خرمدین (بر طبق بعضی اسناد از سال ۷۹۸ تا ۷۳۸ میلادی) رهبر اصلی شورشیان ایرانی خرمدین (که آئین آنها شاد زیستن است)، بر ضد خلیفه عباسی بود . به نظر می‌رسد آئین خرمدینان ترکیبی از ارتدکس و بهدین (دین خوب) زرتشت و شاخه‌ای از تفکر مزدکیسم باشد. بابک ایرانی از ناحیه آذربایجان، شمال غربی ایران شورید. شورش خرمدینان بابک در غرب و مرکز ایران گسترش یافت و بیش از ۲۰ سال طول کشید تا اینکه سرکوب شد .سالگرد او را مردمانی شامل ایرانی‌ها، آذربایجانی‌ها و تاجیک‌ها جشن می‌گیرند و گرامی می‌دارند. وی رهبری جنبش سرخ جامگان را برعهده داشت. حق تکثیر : آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری