باهم اندیشیدن، راز گفتگو

باهم اندیشیدن، راز گفتگو

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مارتینا و یوهانس هارتکه مایر، ل. فریمن دوریتی رویکرد جدید فرهیختگان و درد آشنایان جهان به گفتگو (دیالوگ) از درون فرهنگی گرفته تا بین تمدنی، همه حکایتی است از نیاز کنونی انسان معاصر به تفاهم و همفکری و بل همدلی. بشر عصر حاضر از رو در رویی با مسائل و مشکلات مختلف، از بحران‌ها و تاریکی‌ها، از تفرقه‌ها و دشمنی‌ها، از خودخواهی‌ها و برتری طلبی‌ها خسته و افسرده گشته، در پی یافتن راه حل بوده و در جستجوی دستیابی به معنای زندگی است؛ از هر طرف در جستجوی «کوکب هدایت» است و پس از تجربه‌های ناکام و پیمودن راه‌های بی‌سرانجام، به این نتیجه رسیده است که راه رسیدن به «مقصود» در «گفتگو» نهفته است. رهایی از بحران‌ها با گفتگو میسر خواهد شد و نیز تبیین و تشریح و تصحیح راه و مقصد در گفتگو و از طریق آن صورت خواهد گرفت. با زورگویی و زورمداری و تحمیل نظرات خود و بی‌توجهی به آرای دیگران، نمی‌توان در راه هدایت گام نهاد و پاسخگوی نیازهای زمان بود. با وجود آنکه در دنیای نوین، وسایل و ابزار ارتباط جمعی پیشرفت زیادی کرده، ولی هیچکدام از آنها باعث تفاهم بیشتر بین انسان‌ها نشده است؛ به عبارت دیگر، وسایل و ابزار ارتباطات روز به روز فربه‌تر شده ولی چگونگی ارتباط میان افراد و جماعات، سیر انحطاط و قهقرایی داشته است. این امر نشان می‌دهد که تنها با رد و بدل کردن اطلاعات بین انسان‌ها، تفاهم و همدلی بین آنها حاصل نمی‌گردد، بلکه این مهم به لوازم دیگری نیازمند است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری